تجاوز إلى المحتوى الرئيسي
  • الأخبار
  • اللوائح والقوانين
  • ألبوم الصور
  • الادلة والنماذج
  • تويتر الكلية
  • عربية
  • En
الرئيسة

كلية الطب

  • عن الكلية
    • نبذة عن الكلية
    • كلمة العميد
    • الهيكل التنظيمي
    • الوحدات
    • الأدلة والنماذج
  • الشؤون الأكاديمية
    • وكالة الكلية للدراسات العليا والبحث والجودة
      • عن الوكالة
      • Vice-Dean's Curriculum Vitae
      • Contact with the Vice Deanship
    • وكالة الكلية للشؤون التعليمية والأكاديمية
      • عن الوكالة
      • Vice-Dean's Curriculum Vitae
      • Contact with the Vice Deanship
    • وكالة الكلية لشؤون الطالبات
      • عن الوكالة
      • التواصل مع وكالة الطالبات
      • Vice-Dean's Curriculum Vitae
    • البرامج الأكاديمية
    • أعضاء هيئة التدريس
  • اﻷقسام اﻷكاديمية
    • قسم العلوم الطبية الاساسية
    • قسم طب الباطنة
    • قسم الجراحة
    • قسم طب الأطفال
    • قسم طب النساء والولادة
    • قسم طب وجراحة الانف والاذن والحنجرة
  • التواصل
    • دليل الهاتف
    • موقع الكلية

Breadcrumb

  1. الرئيسة
  2. /
  3. اUse of Self‑Study Resources Among Medical Students—Towards Avoiding Death by PowerPoint
  4. /

اUse of Self‑Study Resources Among Medical Students—Towards Avoiding Death by PowerPoint

اUse of Self‑Study Resources Among Medical Students—Towards Avoiding Death by PowerPoint

Abstract Reliance on PowerPoint (PPT) slides for self-studying may encourage lower-order cognition due to learning by rote dominating the educational process. On anecdotal evidence, PPT slides have become ubiquitous among Saudi medical students as the chief format of self-study material. We present the scale of the problem in Saudi medical colleges and then discuss the relevant potential implications and remedies. Using a piloted, face-validated, web-based, and self-administered questionnaire, we asked 379 medical students from 22 Saudi medical colleges to answer a few questions related to the use of PPT slides (and other resources) to self-study in preparation for the pediatric course fnal exam. By far, PPT slides represented the dominant format of self-study resources for most students (n=359; 94.7%). One-third of students (n=115; 30.3%) reported they had never or only rarely to occasionally used their basic pediatric textbooks for self-study. Most students (n=260; 68.6%) reported that>80% of the fnal written exam questions stemmed from the PPT slides provided by lecturers. As this study’s result underscores the notion that PPT slides have become the customary primary self-study material used by Saudi medical students, we tried to discuss the associated threats to learning and teaching and suggest practical solutions.
رابط ورقة البحث :
https://link.springer.com/article/10.1007/s40670-023-01810-2

gea
tawasul

تواصل مع قيادات الجامعة

أبناءنا الطلاب والطالبات، يسعدنا التواصل معكم واستقبال استفساراتكم من خلال نظام تواصل للتواصل مع قيادات الجامعة او الدعم افني لحل مشاكلكم.

نظام تواصل
tawasul

تواصل مع الجامعة

للإتصال من خارج الجامعة

011-588-8888

للإتصال من داخل الجامعة

8888

tawasul

الدعم الفني

نظام ادارة خدمات تقنية المعلومات

2000.psau.edu.sa

للاستفسارات التقنية والفنية

2000

 
 

روابط هامة

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • دليل الجامعة
  • الوثائق التنظيمية
  • منصة منقولات
  • التقويم الأكاديمي
  • التوظيف
  • المناقصات
  • مواقع ذات صلة
  • صحيفة جامعتي
  • أسئلة متكررة
  • البيانات المفتوحة
  • جامعات محلية ودولية
  • منصة 2000
  • تقنية المعلومات
  • سياسة البوابة
  • سياسة ملفات تعريف الارتباط
 

تصميم وتطوير الإدارة العامة لتقنية المعلومات

جامعة الأمير سطام بن عبد العزيز © 2024